Nedávno sa náš prezident a spoluzakladateľ Jeff Mack trochu podelil o rozdieloch medzi fixným a rastovým zmýšľaním.

Jeff načrtol, že v súčasnosti máme všetci určitú úroveň schopností. Veriť, že iba táto schopnosť je to, s čím musíme pracovať, je pevné myslenie. Svoju schopnosť však môžeme rozvíjať tvrdou prácou a úsilím, aby sme videli potenciál nad rámec toho, s čím pracujeme teraz. Toto sa nazýva rastové myslenie.

Ľudia s rastovým zmýšľaním

Ľudia s rastovým zmýšľaním pokračujú v práci na zručnostiach, spochybňujú svoju myseľ, často čítajú a vyhýbajú sa sebauspokojeniu.

Na nedávnom tréningu Mindset Monday nám Jeff pripomenul, že „ak nerastiete, umierate. Nič nezostane statické.

Tieto dva spôsoby myslenia sú úplne odlišné a vedú k odlišnému správaniu a výsledkom. Napríklad sa často ukazuje, že študenti s rastovým zmýšľaním časom zvyšujú svoje známky. Tí, ktorí veria, že ich inteligencia je zakotvené na nie; v skutočnosti ich známky sa môžu ešte zhoršiť.

Mať rastové myslenie, viera, že máte pod kontrolou svoje vlastné schopnosti a môžete sa učiť a zlepšovať, je kľúčom k úspechu. Ako to ovplyvňuje vaše podnikanie?

Ľudia majú tendenciu reagovať odlišne na informácie o výkone na základe ich myslenia. Niekto s fixným myslením považuje svoj mozog za najaktívnejší, keď dostane informácie o tom, ako dobre sa mu darilo, napríklad aký veľký je jeho tím alebo koľko zákazníkov má.

U ľudí s rastovým myslením je mozog najaktívnejší, keď dostanú spätnú väzbu o tom, čo by mohli urobiť, aby sa zlepšili, alebo keď zvažujú, aké zmeny môžu urobiť nabudúce. Je to veľmi odlišný prístup: od „Ako sa mi to podarilo?“ po „Čo môžem urobiť lepšie, keď napredujem?“ Jeden je o tom, ako sú vnímaní a druhý o tom, ako sa môžu učiť. Je jasné, ktorý z nich s väčšou pravdepodobnosťou dosiahne lepšie výsledky.

Rast myslenia sa pozerá na neúspechy ako na príležitosti a dobrou správou je, že svoje myslenie ovládate sami. Môžete sa pozerať na oblaky a nechať sa nimi dostať dole, alebo sa môžete pozerať na dážď a tešiť sa z trávy.

Ktorý znie ako vy?

4/5(1 hlasov)

Podeľte sa o náš obsah s ostatnými!

Leave A Comment